انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

کلمات کلیدی: شیشه رنگی- شیشه لاکوبل- شیشه هوشمند

 

انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

شیشه ها در قسمت های مختلفی کاربرد دارند و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. یکی از انواع پر کاربرد شیشه، شیشه رنگی است که در زمینه دکوراسیون داخلی و زیبا سازی ظاهری قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. شیشه رنگی از طریق دو روش کلی تولید می شود. در روش اول با استفاده از اضافه کردن یا کم کردن استفاده از برخی مواد شیمیایی در اولین مراحل ساخت شیشه، شیشه رنگی تولید می کنند. در این روش برای رسیدن به رنگ قرمز به شیشه اکسید مسی اضافه می کنند. در روش دوم ساخت شیشه های رنگی، شیشه سفید بدون رنگ را در شیشه ذوب شده رنگی قرار می دهند به صورتی که دو طرف آن رنگی شود. با توجه به طریقه ساخت شیشه رنگی می توان دو نوع کلی برای آن نام برد که در رنگ های مختلفی تهیه شده و در صنایع مختلفی استفاده می شود.

از مهم ترین کاربرد های شیشه رنگی می توان استفاده در دکوراسیون ساختمان ها را نام برد. از جمله شیشه های رنگی که برای کاربرد دکوراسیون داخلی می توان از آن استفاده کرد و به نوعی برای همین هدف طراحی و ساخته شده است می توان شیشه لاکوبل را نام برد. در ادامه در مورد شیشه های رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

شیشه لاکوبل و موارد استفاده

شیشه لاکوبل یا شیشه دکوراتیو در نوع رنگی یک نوع شیشه است که با استفاده با کیفیت ترین و عالی ترین رنگ های اروپایی ساخته می شود. این شیشه دارای چسبندگی، سختی و مقاومت بالایی هستند که با هدف استفاده در فضاهای دکوری در ساختمان ها ایجاد شدند. این نوع شیشه در رنگ های بسیار متنوع و زیبایی تولید شده است و می توان به استفاده از آن سایر طرح ها و نقش ها را برای دکور داخلی ساختمان ها اجرا کرد. شیشه دکوراتیو فضای درونی ساختمان را بزرگ تر نشان می دهد و نور را به داخل رفلکس می کند. به همین ترتیب زیبایی خاصی را در فضای داخلی ساحتمان ها بوجود می آورد.

nu5p_r1.jpg

شیشه رنگی

برای آشنایی بیشتر با شیشه لاکوبل می توان گفت که این شیشه ها از یک طرف رنگی هستند. این نوع شیشه در مرحله رنگ شدن از یک طرف به یک شیشه رنگی تبدیل می شود و پس از رنگ شدن با یک لایه از جنس ورش پی وی سی لمینت شده و به نوعی به عنوان محافظ برای شیشه عمل می کند. در این صورت می توان متوجه شد که مقاومت شیشه به چه دلیل بالاتر می رود. این نوع شیشه برای داخل اداره ها به عنوان دیوار های شیشه‌ای، منازل، محیط های کاری، طراحی نمای ساختمان و از این قبیل کاربرد ها اشاره کرد.

شیشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

شیشه هوشمند از دیگر انواع شیشه های دکوراتیو است که در قسمت های مختلفی از ساختمان ها برای کابرد زیباسازی استفاده می شود. شیشه هوشمند با استفاده از فناوری های مختلفی این امکان را بوجود آورده است که بتوان میزان جذب نور را کنترل کرد. برای مثال می توان به شیشه های آفتاب گیر در این زمینه اشاره کرد. تقریبا می توان گفت که یک سوم انرژی خانه ها از طریق شیشه یا پنجره هدر می رود. برای کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها در فصل های گرم و سرد در حال حاضر بر روی پنجره ها متمرکز شده اند. بررسی های زیادی برای یافتن یک روش مناسب در جلوگیری از اتلاف انرژی انجام شده است. شیشه هوشمند از نتایج این بررسی ها بوجود آمده است که می توان با استفاده این شیشه ها در پنجره های دوجداره تاثیر بسیار زیادی در اتلاف انرژی ساختمان ها گذاشت.

شیشه هوشمند را می توان از روش های مختلفی تولید کرد یا اینکه با استفاده از برچسب های مخصوص شیشه های معمولی را به شیشه های هوشمند تبدیل کرد. ولیکن دقت کنید که این روش نمی تواند کاربرد اصلی یک شیشه هوشمند را داشته باشد. چرا که این نوع شیشه ها با یک واکنش حالت مات پیدا کرده و میزان جذب نور را بالا می برند و با همان واکش شفاف شده و مانند شیشه های معمولی عمل می کنند. پس با توجه به کاربرد اصلی این شیشه ها نمی توان به سادگی با استفاده از یک برچسب یک شیشه هوشمند مناسب بوجود آورد. از شیشه هوشمند می توان در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کرد که در حال حاضر علاوه بر منازل در ساختمان های اداری و شرکت ها استفاده می شود. شیشه هوشمند را می توان به صورت رنگی هم استفاده کرد. شیشه های هوشمند رنگی در هنگام مات یا شفاف شدن رنگ خاص مخصوص به خود را دارند که یک کاربرد دکوراتیو را برای مکان مورد استفاده ایجاد می کنند. استفاده از این نوع شیشه ها و شیشه رنگی در ساختمان های امروزی بسیار زیاد و متداول شده است.

 

 

شیشه هوشمند

آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها

آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها

کافه محتوا؛ مرجع تولید محتوای تخصصی صنعتی و گردشگری تقدیم می کند....

 

کتاب الکترونیکی آموزش فنون و نکات نویسندگی و تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها،

همراه با پشتیبانی

قالب فایل: PDF

تعداد صفحات: 28 صفحه

قیمت خرید: 290000 تومان

ویژگی دوره: کاملاً یونیک و دست اول؛ مبتنی بر تجربیات کاری؛ دارای پشتیبانی نویسندگان

9fu9_r1.jpg

دنیای امروزی، دنیای پر هیاهو و پر زرق و برق مهارت ها و رشد کسب و کارها است. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به ویژه در حوزه اینترنت موجب شده است بسیاری از فعالیت ها در فضای مجازی رشد پیدا کنند. اگر یک گشت و گذار مختصر در فضای وب داشته باشید قطعاً متوجه خواهید شد که انواع مدل های مختلف از مشاغل در حوزه های گسترده در اینترنت مشغول به فعالیت هستند و همه آنها به نوعی برای خود، یک منبع کسب درآمد ایجاد کرده اند.

در این میان به وبسایت هایی برخورد می‌کنید که آگهی های استخدامی متنوعی را منتشر می کنند و اگر قطعاً در جستجوی یک شغل مناسب باشید این آگهی ها توجه شما را به خود جلب می نمایند. روی صحبت ما با کسب و کارهای حوزه وب و نویسندگی است.

دنیای نویسندگی، یک فضای پویا، فوق العاده و بسیار جذاب است که نه تنها به عنوان یک مهارت، بلکه به عنوان یک منبع کسب درآمد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. فردی که دارای مهارت نویسندگی است به راحتی می‌تواند از این راه به درآمد مناسبی برسد.

 

تولید محتوا برای سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

تولید محتوا برای وب سایت ها عبارت است از نوشتن یک یا چند متن کامل و تاثیرگذار که در وب سایت های مختلف منتشر می شود. بسته به نوع فعالیت وبسایت، محتوا می‌تواند کاربران را در سایت نگه دارد، تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد و چنانچه فعالیت سایت در حوزه فروشگاهی باشد می تواند کاربران وب سایت را به مشتریان و سپس به خریداران تبدیل کند.

تولید محتوای تخصصی برای سایت ها به ویژه سایت های فروشگاهی منجر به افزایش میزان فروش می‌شود. در نتیجه افرادی که به عنوان نویسنده تولید محتوا فعالیت می‌کنند باید مهارت های لازم را در این راه به دست آورند. یک تولید کننده محتوا از مهارت های نگارشی فارسی، ویرایش، اصول سئو و انتشار محتوای تخصصی در وب سایت به طور کامل اطلاع دارد و می تواند یک محتوای تخصصی برای سایت ایجاد کند.

تولید محتوای تخصصی برای سایت دارای مزیت هایی همچون افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت، جذب مخاطب و مشتری و در نتیجه بهبود رتبه سایت خواهد شد.

 

 چگونه به نویسنده حرفه ای در تولید محتوای تخصصی تبدیل شویم؟

اگر در حوزه تولید محتوای تخصصی برای سایت فعالیت می کنید قطعاً نیاز دارید مهارت های خود را ارتقا دهید؛ شاید هم در میان فعالیت ‌های روزانه تصمیم دارید روش های صحیح نویسندگی محتوای سایت را بیاموزید. در حقیقت اولین قدم برای ورود به این کار، تعیین اهداف است.

 اگر تصمیم دارید در مسیر نویسندگی محتوای تخصصی برای سایت وارد شوید مهارت های زیادی لازم است کسب کنید. یک نویسنده محتوای تخصصی دقیقا می داند که درباره چه موضوعی باید چگونه بنویسد تا بیشترین و موثرترین بازخورد را دریافت کند. درست از زمانی که اولین نوشته خود را در وب سایت منتشر می کنید بازخوردها را دریافت خواهید کرد. بررسی این نتایج به شما می گویند که تا چه میزان در نویسندگی محتوای تخصصی موفق بوده اید.

به دلیل اهمیت تولید محتوای تخصصی برای سایت ها و گسترش کسب و کارهای اینترنتی، در یک مجموعه کاملاً جدید و غیرتکراری، یک آموزش تخصصی پیرامون شیوه صحیح نویسندگی محتوا برای وب سایت ها تهیه کرده‌ایم. این دوره به صورت کاملاً یونیک و مبتنی بر تجربیات کاری در مدت ? سال فعالیت تهیه شده است.

با خرید بسته آموزشی تولید محتوای تخصصی برای وب سایت ها این فرصت برای شما فراهم می شود تا پس از  مطالعه کامل دوره و تمرین هایی که برای شما در نظر گرفته شده است بتوانید با این مجموعه همکاری کنید. 

یکی از مهم‌ترین مزایای نویسندگی تولید محتوای تخصصی برای وب سایت ها، پشتیبانی نویسندگان و همکاران است و شما به راحتی می توانید به عنوان یک تولید کننده محتوا با ما یا سایر شرکت ها فعالیت کنید و در این کار اشکالات و  نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

 

فهرست عناوینی که در این آموزش خواهید آموخت به صورت زیر است:

  • نویسندگی چیست؟
  • تولید محتوا چیست؟
  • نویسندگی و تولید محتوا چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
  • چگونه بنویسیم؟
  • در مورد چه موضوعاتی بنویسیم؟
  • چگونه می توانیم متن های بهتری بنویسیم؟
  • آیا می توانیم از مهارت نویسندگی، درآمد قابل توجهی کسب کنیم؟
  • ورود به بازار کار نویسندگی
  • مزایا و معایب شغل نویسندگی
  • نویسندگی چقدر حقوق دارد؟
  • برای نویسنده شدن به چه مهارت هایی نیاز داریم؟
  • ویژگی های یک متن خوب چیست؟
  • چگونه یک متن قوی و تأثیرگذار بنویسیم؟
  • یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  • چه موضوعاتی پرطرفدار هستند؟
  • نکات مهم در نوشتن یک محتوای قوی و بسیار عالی چیست؟
  • آشنایی با نمونه هایی از محتواهای متنی که بسیار قوی هستند
  • آشنایی با نمونه هایی از متن هایی که ضعیف، نوشته شده اند
  • فنون و راهکارهای کاربردی برای تولید یک محتوای خلاق و عالی
  • خلاق و کنجکاو باشید
  • به توانایی های خود اعتماد کنید


 کتاب الکترونیکی آموزش نویسندگی و تولید محتوای تخصصی می توانید از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید.

 

کلمه های کلیدی:

  • تولید محتوا
  • تولید محتوای تخصصی
  • نویسنده تولید محتوا
  • محتوای تخصصی
  • تولید محتوای تخصصی
  • نویسندگی محتوای سایت
  • محتوای تخصصی برای سایت
  • تولید محتوای تخصصی برای وب سایت
  • نویسندگی
  • نویسنده محتوای سایت

 

برندگان جایزه ادبی پولیتزر بخش نهم

برندگان جایزه ادبی پولیتزر بخش نهم

از ابتدا تا امروز

مشاهده و خرید اینترنتی کتاب از کاواک

کتاب ساعت‌ها |مایکل کانینگهام | مترجم: مهدی غبرایی | نشر: نیماژ

رمان به سه زن از سه نسل می‌پردازد که تحت تأثیر رمان خانم دالوی اثر ویرجینیا وولف قرار می‌گیرند. اولی خود ویرجینیا وولف است که دارد در سال ???? هم‌زمان با نوشتن رمان خانم دالوی، با بیماری روانی خودش دست و پنجه نرم می‌کند. نفر دوم خانم براون است، همسر یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم، که در سال ???? مشغول خواندن رمان خانم دالوی است و هم‌زمان جشن تولد شوهرش را ترتیب می‌دهد. نفر سوم، کلاریسا وگان، زنی همجنس گراست که در سال ???? جشنی به افتخار دوست شاعر و معشوق قدیمی اش ریچارد می‌گیرد که به خاطر بیماری ایدز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

کتاب مترجم دردها | جومپا لاهیری | مترجم: امیر مهدی حقیقت | نشر: ماهی

کتاب مترجم دردها، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نوشته‌ی جومپا لاهیری است که نخستین بار در سال ???? به چاپ رسید. کاراکترهای این مجموعه از داستان‌های جذاب و تأثیرگذار از لاهیری، با قدم گذاشتن روی مرز میان سنت‌های هندیِ به ارث گذاشته شده و سرگشتگی‌های دنیای مدرن، به دنبال عشقی ورای محدودیت‌های فرهنگی و زمان هستند. در یکی از داستان‌های این اثر فوق‌العاده موفق، زوجی هندی-آمریکایی باید با غم از دست دادن فرزندشان مواجه شوند در حالی که به خاطر قطع شدن برق، محل زندگی‌شان در بوستون در تاریکی فرو رفته است؛ در داستانی دیگر، مترجمی که در حال نشان دادن مناطقی از هند به خانواده‌ای آمریکایی است، با اعترافات حیرت‌انگیزی روبه‌رو می‌شود. جومپا لاهیری با بینش فرهنگی کم نظیر و مهارت‌های منحصر به فرد خود در داستان سرایی، مجموعه‌ای را خلق کرده که به این راحتی‌ها از ذهن مخاطب پاک نخواهد شد.

کتاب دنیای آشنا |  ادوارد پی.جونز | مترجم: شیرین معتمدی | نشر: شورآفرین

رمان دنیای آشنا، داستان کشاورزی سیاه‌پوست به اسم هنری تونسند را روایت می‌کند که درگذشته برده بوده است و اکنون تحت سرپرستی قدرتمندترین مرد شهر منچسترکونتی، ویلیام رابینز قرار گرفته است. تونسند با اطمینان از عدم تخطی از قانون، با نظم و دقتی عجیب، انجام کارها و امور رابینز را به عهده می‌گیرد. اما وقتی که مرگ نابه‌هنگام او سر می‌رسد، همسرش کالدونیا، از عهده‌ی اجرای امور برنیامده و آشوب و بلوا به پا می‌شود…

چاپ روی چرم طبیعی در مقایسه با چاپ روی چرم مصنوعی

چاپ روی چرم طبیعی در مقایسه با چاپ روی چرم مصنوعی

مقایسه ی شیت چرم مصنوعی و چرم طبیعی

چاپ روی چرم طبیعی

چرم مصنوعی

     چرم مصنوعی بسیار مرتب برش خورده و در زمان چاپ به صورت رول یا حتی شیت، ماشین چاپ و اپراتور را اذیت نمی کند و پروژه چاپ به راحتی و با انواع دستگاه های یووی مسطح ( فلت بد ) ، یووی رول و اکوسالونت انجام می پذیرد .

چرم طبیعی

      ولی در چرم طبیعی به این صورت نیست و سطح چرم ( دور چرم ) نامرتب است که در بحث چاپ باعث پرت بسیار زیاد در  خود متریال می شود ، البته در تکنولوژی چاپ مستقیم ( فلت بد ) تمام این پرت های حتی کوچک را می توان در پروژه های دیگر مورد چاپ قرار داد ولی در چاپ رول دیگر این امکان وجود ندارد

سطح ناهموار و مشکل ساز چرم مصنوعی

      چرم مصنوعی دارای سطحی صاف می باشد. مانند بسیاری از متریال های دیگر مناسب چاپ، از جمله کاغذ ، بنر  و … . به همین علت می توان به راحتی با دستگاه هایی که در بالا به آن اشاره شد مانند : انواع دستگاه های یووی مسطح ( فلت بد ) ، یووی رول و اکوسالونت ، پروژه چاپ صورت بگیرد؛  ولی در متریال چرم طبیعی یک مشکل بسیار حاد و اساسی وجود دارد و آن سطوح نامرتب و دارای برامدگی و گودی های نامنظم است، که تاثیر مستقیم و زیاد در کیفیت خروجی چاپ و حتی امکان صدمه زدن به سیستم هد دستگاه را دارد .

بیشتر بخوانید :

چاپ روی چرم یک هدیه ی ماندگار برای مخاطبان برندها

بوی نامطبوع چرم طبیعی

     نگهداری چرم مصنوعی در یک فضا حتی به مدت طولانی مشکلی ایجاد نمی کند ولی چرم طبیعی بسیار بوی ناخوشایندی دارد که محیط و فضا را تحت الشعاع قرار می دهد .

دستگاه های چاپ روی چرم طبیعی

چرم طبیعی را به هیچ عنوان نمی توان با دستگاهی به جز تکنولوژی چاپ مستقیم ( فلت بد ) چاپ کرد و فعلا بهترین و تنها گزینه برای چاپ همین مورد می باشد .

هزینه چاپ روی چرم طبیعی

     هزینه این نوع چاپ به مراتب بیشتر از چرم مصنوعی خواهد بود و به دلیل مشکلاتی که در خود متریال چرم طبیعی وجود دارد ، بیشتر چاپخانه داران سفارش چاپ روی این متریال را نمی پذیرند .

ادامه مطلب : چاپ روی چرم طبیعی

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک

قبل از هر چیز بگوییم که برای تولید این کیف پارچه حتماً نباید اصول ساخت رو بلد باشید

فقط کافی است الفبای تولید و ساخت را بدانید.

در این پست طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک را می آموزید.

در این آموزش ساخت گوشه های کناری و جیب بیرونی برای کیف بخوبی توضیح داده شده

و به همین خاطر یک نوع اصول خیاطی هم محسوب می شود.

الگوی این کیف طوری طراحی شده که می توانید اندازه آن را هرچقدر که بخواهید افزایش دهید.

کیفی که در تصاویر بالا می بینید 38 در 38 سانتیمتری است و میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

کیف با پارچه جین دوخته شده اما میتوان از هر نوع پارچه محکم و بادوام دیگر استفاده کرد.

دقت کنید که اندازه پارچه اصلی و آستر با توجه به ابعادی که برای کیف انتخاب کرده اید، تغییر میکند.

 

  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه اصلی (جین، کرباس، کتان و ...)
  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه آستر (کتان، پشمی، ابریشمی و ...)
  • اتو و تخته اتو
  • قیچی، کاتر، خط کش، موکت برش
  • سنجاق
  • قلم خیاطی
  • چرخ خیاطی
  • نخ و سوزن

اگر در اولین مرحله یعنی بریدن پارچه ها دقت نکنید،

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

کارتان در مراحل بعد بی نتیجه باقی می ماند. قبل از بریدن همه پارچه ها را اتو کنید.

برای دوخت کیف پارچه ای باید تکه های پارچه زیر را ببرید:

  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • دو تکه از پارچه آستر با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • یک تکه از پارچه آستر و پارچه اصلی با ابعاد 22.8 در 22.8 (برای جیب)
  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 15.2 در 60.9 سانتیمتر (برای دسته ها)

سعی کنید تا جایی که می توانید لبه های پارچه ها را دقیق و مرتب ببرید تا کار دوخت دشوار نشود.

برای دوختن جیب روش های مختلفی وجود دارد و ما از روشی استفاده کرده ایم

که یک آستر هم برای جیب در نظر گرفته میشود. دو تکه پارچه ای که برای جیب کیف بریده اید

را بردارید و آنها را روی هم قرار دهید (طوری که روی پارچه به سمت داخل باشد).

سه طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید. سنجاق ها را بصورت عمودی

قرار دهید مطابق تصویر) تا قسمتی که دوخته نمی شود، مشخص باشد.

بعد از دوختن جیب از طریق این سوراخ جیب را برمی گردانیم.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دوختن جیب را با فاصله نیم سانتیمتری از کنار اولین سنجاق عمودی شروع کنید

و به سمت سنجاق بعدی حرکت کنید. ابتدا و انتهای دوخت ها را بست بزنید.

بعد از اینکه دور جیب را دوختید، جیب را برگردانید تا روی آن به بیرون باشد.

همانطور که می بینید دهنه جیب باز است. دو سر پارچه را طوری به سمت داخل تا کنید

که این لبه جیب هم با سایر لبه ها تراز باشد. حالا این قسمت را خوب اتو کنید.

حالا قسمت باز بالای جیب را هم بدوزید. فاصله نیم سانتیمتری از محل سنجاق ها را هم درنظر داشته باشید.

جیب را یکبار دیگر اتو کنید.

دو پارچه ای که برای دسته های کیف پارچه بریده اید را بردارید و آنها را از وسط تا کنید.

دقت کنید که پشت پارچه باید به سمت بالا باشد. هر دو پارچه را خوب اتو کنید تا یک خط وسط آن بیفتد.

حالا تای پارچه را باز کنید و دو لبه پارچه را به سمت وسط تا کنید. دوباره بندها را اتو کنید.

حالا یکبار دیگر بند را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید.

 

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

بند را زیر چرخ بگذارید و دوختن را شورع کنید. بست زدن و درنظر گرفتن حاشیه دوخت را فراموش نکنید.

یکی از دو تکه ای که از پارچه اصلی بریده اید را بردارید و آن را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد.

حالا باید جیب را روی این پارچه قرار دهید.

بهتر است جیب با بالا و پایین 7.6 سانتیمتر و از لبه ها 21 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

محل جیب را مشخص کنید و آن را با سنجاق سر جایش ثابت کنید.

حالا باید جیب را دقیقاً از محل دوخت به پارچه بدوزید. دو طرف و پایین جیب را بدوزید و بالای آن را باز بگذارید.

دو تکه پارچه بیرونی کیف را طوری روی هم قرار دهید که روی آنها به سمت داخل باشد.

پایین و دو طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف زنانه )

قبل از شروع دوخت مطمئن شوید که بالای جیب به سمت بالای کیف است.

دوخت کیف را از بالای سمت راست شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

و به سمت چپ ادامه دهید. دوخت را با فاصله مناسب از لبه پارچه انجام دهید.

وقتی دوخت پارچه تمام شد،

سنجاق ها را باز کنید و پارچه را اتو بزنید.

گوشه های اضافی را ببرید و با استفاده از قیچی مخصوص حاشیه ها را مرتب کنید.

در این مرحله نباید پارچه را برگردانید و بگذارید پشت و رو باقی بماند.

همین مراحل را برای آستر هم تکرار کنید اما آستر را برگردانید و آن را اتو کنید.

آستر را داخل پارچه بیرونی کیف پارچه ای قرار دهید؛ طوریکه روی پارچه به سمت بالا باشد.

همانطور که در تصویر می بینید لبه های آستر را تا کنید و آن را به سمت داخل حرکت دهید.

حالا دسته هایی که درست کرده اید را بردارید و و آنها را مثل تصویر سوم شکل دهید.

دسته ها باید به یک شکل خم شده باشند و سر آنها مسطح باشد.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دسته ها را از طرف رو بین پارچه بیرونی و آستر قرار دهید. دقت کنید

که سر دسته ها با لبه های کیف تراز باشد و حدود 17.5 سانتیمتر در داخل کیف قرار داشته باشد.

دسته ها را در همین حالت سنجاق کنید. حواستان باشد که دسته را به یکی از دو طرف کیف سنجاق کنید

و سنجاق از آستر و پارچه طرف دیگر کیف عبور نکند.

همین مراحل را برای دسته دیگر تکرار کنید تا کیف برای دوخت دسته ها آماده شود.

لبه بالایی کیف را با سنجاق بزنید و حواستان باشد سنجاق ها از طرف دیگر کیف رد نشوند.

سنجاق های بین دسته ها را بصورت عمودی قرار دهید تا مشخص شود کدام قسمت ها را نباید بدوزید.

در ادامه کار کیف را از طریق قسمت های دوخته برمی گردانیم.

وقتی سنجاق ها را زدید، لبه کیف را زیر پایه فشار چرخ خیاطی قرار دهید.

به این ترتیب لبه سمت راست پایه راهنمای حاشیه دوخت تان می شود.

از سنجاق پایینی عمودی شروع کنید و به سمت سنجاق بالای آن حرکت کنید. شرو و پایین دوخت را هم بست بزنید.

سنجاق های کیف را باز کنید و آستر را از قسمتی که هنوز ندوخته اید، بیرون بکشید.

اینکار را به آرامی انجام دهید و عجله نکنید. وقتی آستر کاملاً بیرون آمد،

پارچه بیرونی را هم به رو برگردانید. کیف را صاف کنید و اتو کنید.

همانطور که می بینید یک سوراخ همچنان روی کیف وجود دارد. آستر را از این سوراخ داخل کیف کنید و دوباره کیف را اتو کنید.

قسمت باز کیف پارچه ای را روی سر میز اتو قرار دهید و لبه بالایی کیف را اتو کنید.

وقتی کیف را کاملاً اتو کردید و همه لبه های آن را صاف کردید،

دور کیف را یکبار بدوزید تا کارتان با لبه ها تمام شود و سوراخ بالای کیف هم بسته شود.

برای اینکه شکل بهتری داشته باشد و لبه های آن تیزتر باشند،

باید لبه های آن را صاف کنیم و آنها را بدوزیم. قبل از شروع کار کیف را برگردانید تا آستر آن رو به بیرون باشد.

گوشه کف کیف را در دست بگیرید و آن را طوری صاف کنید که یک مثلث شکل بگیرد.

وقتی مطمئن شدید لبه ها و حاشیه ها با هم تراز هستند، این قسمت کیف را اتو کنید.

یک خط کش بردارید و آن را در امتداد مثلث قرار دهید و یک خط 16.5 سانتیمتری روی آن علامت بزنید.

فرقی نمی کند علامت تان چقدر از مثلث را کوتاه کند. زیر این خط را سنجاق بزنید چرخ خیاطی را تنظیم کنید

و روی این خط را بدوزید. ابتدا و انتهای دوخت تان را کوک بزنید.

حالا این لبه را ببرید. می توانید با ابزار مخصوص لبه ها را برش بدهید تا رشته رشته نشود.

کیف پارچه ای آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پارچه ای

نیاز چندانی به زیپ ندارد اما می توانید یک بند یا چسب برای درب آن بگذارید.